Sunday, May 24, 2009

fruit cake~

yesterday i feel like eating my mom's fruit cake..and so, i made it myself...*clap clap*...haha...actually xde la susah sgt pon nak wat..cume i dont have a scale to measure the ingredients..pakai agak2 je..but jadi gak la...i didnt use the whole recipi that my mom gave me...byk sgt..tu bleh makan 1 keluarge kot, leh campur skali atok wan sume...hehe..so i divided the recipi into 4..kecik sket la..then it comes to the eggs..total nak gune 5 biji, bile dah bahagi 4 jadi 1 1/4 eggs..haaha.....ridiculous gile...but it's no big deal...dah siap dah pon cake tu n nad pon ckp sedap...fyi,this recipi is from my grandma, then turunkan kat my mom, then turun kat me lak..and i'll make sure my future daughter will get it too..walaupon x reti masak tp wat kek tu adalah mandatory...huhu..what's special bout this cake is lagi lame u keep it, lagi sedap it tastes..but i'm not really sure bout the physiology behind it..heheh..

presentation x de la lawa sgt..but rase still sedap k..hehe~

No comments: